Overnemen van een ander contract binnen T-Mobile

Het is mogelijk om een T-Mobile-abonnement over te nemen van - of over te dragen aan - een andere T-Mobile-klant, wanneer de contracttermijn van je abonnement nog niet is verlopen. Als je een particulier abonnement overzet naar een zakelijk abonnement, zijn daar geen kosten aan verbonden. Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk of particulier abonnement, betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw. Tijdens de daadwerkelijke overname blijf je bereikbaar voor je zakelijke netwerk. En je telefoonnummer neem je natuurlijk gewoon mee. 

Overstappen met nummerbehoud

Gebruik je op het moment een telefoonnummer dat je graag wilt behouden wanneer je overstapt naar ons netwerk? Maak dan gebruik van nummerbehoud: doorloop dan een vijftal stappen via ons online formulier en stuur je aanvraag op per mail.

  1. Contractovername
  2. Gegevens huidige contractant
  3. Gegevens nieuwe contractant
  4. Uploaden van bijlages
  5. Bevestiging

Met dit digitale formulier kan je jouw contract op naam van een nieuwe eigenaar zetten. Bij stap 2 vragen we om het mobiele telefoonnummer van het contract wat overgenomen wordt. Ter controle sturen we een sms met een verificatiecode naar dat nummer.

Let op: tijdens het invullen van het formulier vragen we je om diverse documenten te uploaden. Voeg je deze later toe, dan vervallen de ingevoerde gegevens en moet je het formulier opnieuw invullen. Zorg er daarom voor dat deze bestanden beschikbaar zijn zodra je het formulier gaat invullen.

  • Wil je een abonnement overzetten naar een particulier abonnement? Dan vragen we om een kopie van je ID-bewijs en bankpas.
  • Wil je een abonnement overzetten naar een zakelijk abonnement? Dan hebben we een KvK-uittreksel en een kopie van het ID-bewijs van de huidige én nieuwe abonnementhouder nodig.
  • Wil je het overzetten van een abonnement plannen op een datum in de toekomst? Helaas is dat op dit moment niet mogelijk. 

Toestel

De maandelijkse betaling voor het toestel valt buiten de contractovername. Voordat we contractovername uitvoeren, moet het resterende bedrag van het toestelcontract afbetaald worden.

  • Ben je een particuliere klant, dan wordt je tijdens de aanvraag doorgelinkt naar My T-Mobile. Daar kan het toestelcontract direct via iDeal worden afgekocht.
  • Voor zakelijke klanten zijn er verschillende scenario’s. Je kunt een toestelcontract via iDeal online afkopen. Het kan zijn dat je enkele dagen na je aanvraag voor contractovername van ons een voorstel krijgt met een afkoopregeling. In het voorstel zullen wij aangeven waar de afkoop op gebaseerd is en hoe de betaling gedaan kan worden. 

Opzeggen vanwege een overlijden

Als iemand is overleden die klant was van T-Mobile, kun je dit aan ons doorgeven via de Nabestaandendesk of de klantenservice. Je kunt ervoor kiezen het abonnement kosteloos te laten stopzetten. Dan wordt het telefoonnummer onbruikbaar. Het is ook mogelijk om het abonnement kosteloos op naam van iemand anders te laten zetten. Dan vindt er contractovername plaats. 

Dit kan ook per post naar: T-Mobile Nabestaandendesk, Antwoordnummer 10604, 2501 WB Den Haag.

Veelgestelde vragen

  • We bieden je als nabestaande 2 opties omtrent het overdragen van het abonnement van de overledene. Je kunt het abonnement zonder kosten op naam van iemand anders zetten. Vul dit aanvraagformulier in als je het abonnement wilt over laten nemen door een particulier. Als je het abonnement wilt over laten nemen door een bedrijf, vul je dit aanvraagformulier in. Óf je kunt het abonnement opzeggen zonder kosten of omzetten naar PrePaid. Stuur ons in dat geval een bericht met daarin:

    • Of je het abonnement wilt opzeggen of omzetten naar Prepaid
    • De informatie van het abonnement. Denk dan aan een telefoonnummer, naam, adres en klantnummer
    • Een kopie van de overlijdensacte of rouwkaart
    • Je eigen contactgegevens. Denk dan aan je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer

    Verstuur je aanvraag zodat we het in behandeling kunnen nemen.

    Per e-mail:
    nabestaandendesk@t-mobile.nl

    Per fax:
    070 - 305 5540

    Per post:
    T-Mobile Klantenservice BV
    T.a.v. Incasso
    Antwoordnummer 10604
    2501 WB Den Haag

  • Voor contractovername betaal je eenmalig € 21,02 excl. btw. 
     
    Wil je een particulier abonnement overzetten naar een zakelijk abonnement? Als de contracthouder van het particuliere abonnement vermeld staat als tekenbevoegde op het KvK-uittreksel van het zakelijke abonnement, dan rekenen we geen kosten.
    Als je een zakelijk abonnement overzet naar een ander zakelijk abonnement, waarbij de tekenbevoegde op het KvK-uittreksel gelijk blijft, dan rekenen we ook geen kosten.

  • Extra’s buiten je zakelijke abonnement kun je niet overdragen met een contractovername:

    • Heb jij je telefoon verzekerd via Chubb, ACE of Proassist, dan zeg je deze zelf op. Lees hier hoe jij je verzekering beëindigd.
    • Heb je een MB-verdeler bij je zakelijke abonnement? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername. De nieuwe contracthouder kan de MB-verdeler eventueel weer aanvragen.
    • Heb je een account op T-Mobile Extra? Dan vervalt deze met de daarbij de opgespaarde punten.
    • Heb je met je zakelijke abonnement tegoed opgespaard? Dan vervalt deze op de dag van de contractovername.
    • Maak je gebruik van onze zakelijke oplossing Vast Mobiel Integratie? Dan vallen vaste telefoonnummers buiten de contractovername.
  • Bij een contractovername draag je alleen het abonnement over. De maandelijkse afbetaling van je telefoon kun je dus niet overdragen. Wel bieden we je de mogelijkheid om de toestelafbetaling in één keer af te lossen. Nadat we je aanvraag ontvangen, doen we een voorstel. Pas wanneer we je akkoord hebben ontvangen, gaan we verder aan de slag met je aanvraag.

  • Als degene aan wie je het contract wilt overdragen een Europees legitimatiebewijs heeft, is het belangrijk dat je een kopie van de bankpas meestuurt. Bij legitimatiebewijzen buiten de EU, is het belangrijk dat een kopie van een verblijfsvergunning of geprivilegieerdendocument wordt meegestuurd. Een kopie van een buitenlands paspoort of Nederlands rijbewijs is ook voldoende om een contractovername te verwerken.

  • Is de contracttermijn van je abonnement verlopen? Dan kun jij je abonnement verlengen of opzeggen met behoud van je telefoonnummer. Contractovername is in dit geval niet mogelijk.

  • Wanneer hetzelfde abonnement (bijvoorbeeld @Work) overgenomen wordt, blijven ook de kortingen behouden. Soms kan dit niet en bieden we je een ander tariefplan aan. In dat geval krijg je ook andere kortingen. Kortingen die individueel zijn afgesproken met de accountmanager vervallen na contractovername.

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 23:00 uur en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur.

Chatten

Chatten

Helpdesk

Zelf regelen

24/7 Beschikbaar

Klantenservice

Klantenservice

Persoonlijk contact

Vanuit Nederland
Vanuit het buitenland
email

E-mail

Reactietijd: binnen 3 werkdagen

Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 15:00 uur.

mobiele abonnementen

Bellen voor mobiele abonnementen

email

E-mail voor mobiele abonnementen

Reactietijd: binnen 1 werkdag

Zakelijk Internet

Bellen voor Zakelijk Internet

email

E-mail voor Zakelijk Internet

Reactietijd: binnen 1 werkdag

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:30.

Self service

Zelf regelen

24/7 Beschikbaar

Neem telefonisch contact op

Neem contact op met je accountmanager

email

E-mail

Reactietijd: binnen 2 werkdagen

Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.

Telefonisch contact

Neem contact op met een accountmanager

Contact opnemen via e-mail

E-mail

Reactietijd: binnen 2-3 werkdagen

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur.

Self service

Zelf regelen

24/7 Beschikbaar

Neem telefonisch contact op

Neem contact op met je accountmanager

Email

E-mail

Reactietijd: binnen 2 werkdagen

Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.

Telefonisch contact

Neem contact op met een accountmanager

E-mail

E-mail

Reactietijd: binnen 2-3 werkdagen