Overstappen met hetzelfde telefoonnummer kan. Moet dat telefoonnummer wel actief zijn. Opzeggen bij de provider die je nu hebt, doen wij voor je. Wil je overstappen naar Odido maar is je oude contract nog niet afgelopen? Dat kan op 2 manieren.
Met een ander telefoonnummer.
Zet je telefoonnummer over naar het netwerk van Odido, terwijl je oude contract geldig blijft met een nieuw telefoonnummer. Je blijft dus ook elke maand betalen voor je oude contract. Als je hiervoor kiest en aangeeft dat je je nummer zo snel mogelijk wil overzetten, doen we dit de volgende werkdag.Met afkoop.
Je oude contract afkopen kan ook. Zo kan je op elk moment je telefoonnummer overzetten naar Odido en je oude contract stopzetten. Dat kost wel geld. Krijg je een afkoopfactuur voor. Heb je toestelkosten die je nog moeten betalen? Dan staan die er ook bij.
Kies een abonnement dat bij je past. Bij een Hello Business abonnement bijvoorbeeld bepaal je zelf hoeveel GB’s je wil. Van 2 GB tot onbeperkt. Goed om te weten: welk abonnement je ook kiest, je belt altijd onbeperkt in NL en de EU.
Na je bestelling krijg je een e-mail van ons met een link. Daarmee vraag je makkelijk nummerbehoud aan. E-mail gemist, en heb je je nieuwe simkaart al? Dan kan je alsnog online nummerbehoud aanvragen.
We geven aan je oude provider door dat je je abonnement opzegt. Dat doen we als je je bestelling binnen hebt. En we houden rekening met je opzegtermijn. Binnen 2 werkdagen laten we je met een sms’je weten of je aanvraag is goedgekeurd. Niet goedgekeurd? Dan bespreken we met je wat er kan.
Bekijk zelf bij je aanvraag voor nummerbehoud of ‘ie is goedgekeurd en wanneer we je nummer overzetten. Een dag ervoor sturen we je ook een sms’je hierover.
Op de dag van het nummerbehoud krijg je 2 sms’jes van ons: 1 vóór de overstap en 1 daarna. Het eerste sms’je krijg je een half uur voordat we je nummer overzetten. We laten je dan weten dat je je nieuwe Odido simkaart bijna kan gebruiken. Even later heb je geen bereik meer op je telefoon: tijd om je simkaart te wisselen. Daarna krijg je het tweede sms’je. Je bent bereikbaar op ons netwerk. Welkom bij Odido!
We hebben natuurlijk liever dat je blijft. Maar als je toch overstapt naar een andere provider, helpen we je. Misschien wil je je zakelijke telefoonnummer meenemen. Snappen we. Vraag dan nummerbehoud aan in 6 stappen:
Overstappen met hetzelfde telefoonnummer kan. Moet dat telefoonnummer wel actief zijn. Wil je overstappen terwijl je Odido contract nog niet is afgelopen? Dat kan op 2 manieren.
Met een ander telefoonnummer.
Zet je telefoonnummer over naar het netwerk van je nieuwe provider, terwijl je Odido contract doorloopt met een nieuw telefoonnummer. Je blijft dus ook elke maand betalen voor je Odido contract. Als je hiervoor kiest en aangeeft dat je je nummer zo snel mogelijk wil overzetten, doen we dit de volgende werkdag.Met afkoop.
Je Odido contract afkopen kan ook. Zo kan je op elk moment je telefoonnummer overzetten naar je nieuwe provider, en je Odido contract stopzetten. Dat kost wel geld. Krijg je een afkoopfactuur voor. Heb je toestelkosten die je nog moeten betalen? Dan staan die er ook bij.
Kies bij je nieuwe provider een zakelijk abonnement dat bij je past.
Geef bij je nieuwe provider aan dat je je telefoonnummer wil meenemen. Dit doe je tijdens of na het bestellen van je nieuwe abonnement.
Je nieuwe provider laat ons weten dat je weggaat. Zelf hoef je dus niet op te zeggen. Daarna loopt je contract nog 1 maand. Zodra je contract bij ons is afgelopen, geven we je telefoonnummer vrij en kan je nieuwe provider het dus overzetten.
Bekijk zelf bij je aanvraag voor nummerbehoud of ‘ie is verwerkt en wanneer we je abonnement stopzetten.
We stoppen je abonnement op de dag dat je nummer wordt overgezet. Meer info nodig over het overzetten van je nummer? Even je nieuwe provider bellen.