Mobiel tenzij.
Klantcase Cello.

Cello, een grote zorginstelling in regio Den Bosch, merkte dat hun vaste telefonie-omgeving verouderd was. Het was tijd voor vernieuwing, met een nieuw communicatiebeleid. Maar hoe zet je alles om op een manier dat het werk gewoon door kan blijven gaan?

Een succesvolle transformatie. Dankzij een fijne samenwerking tussen Cello en Odido.

Door specifiek te kijken naar de wensen en behoeftes van de medewerkers ontstond een nieuw communicatiebeleid voor Cello. Wat bleek? De telefonie-omgeving moest omgezet worden naar een communicatie-omgeving. Met meer functionaliteiten en opties, maar nog wel vriendelijk in gebruik voor alle medewerkers.

Nieuw communicatiebeleid.

Maar hoe zet je alles om, krijg je alle medewerkers mee en zorg je dat zij er in hun werk geen last van ondervinden? Een open en fijne samenwerking tussen Cello en Odido zorgde voor een soepele invoering.

vrouw duwt man in rolstoel
Een fijne leefomgeving
voor cliënten.

Goede communicatie is key.

Cello zet zich met zo’n 2.200 medewerkers met veel liefde in voor mensen met een beperking. Van fysiotherapeuten en vrijwilligers tot persoonlijke begeleiders en stagiairs luisteren naar de behoeftes van hun cliënten en bouwen zo een prettige leefomgeving met de hulp die nodig is. Ze ondersteunen zo’n 2.500 mensen om te wonen, werken, leren en leven zoals zij dat fijn vinden. Om dit optimaal te kunnen doen is goede communicatie tussen de medewerkers zeer belangrijk.

lachende man met oranje shirt en tablet
Altijd bereikbaar
ook tijdens de implementatie.

De drempel om te migreren ligt hoog in de zorg, omdat onbereikbaar zijn zeer onwenselijk is. Het doel was daarom om de zorgprofessionals zo min mogelijk te belasten. En dat is gelukt. Zowel vast als mobiel zijn op één dag geporteerd. Dit is gerealiseerd dankzij een projectmatige samenwerking tussen Cello en Odido. Tijdens de succesvolle migratie was veel aandacht voor het bereikbaarheidsplan en ondersteuning op locatie.

telefoon
De praktijk.

Nu we een tijdje verder zijn, kijkt Cello tevreden terug op het gehele proces. “De samenwerking tussen Odido en Cello is heel goed verlopen,” vertelt Joost Melis, Intern Projectleider Telefonie van Cello. “We wisten per week goed wat we van elkaar konden verwachten en er was een duidelijk plan van aanpak door Odido opgesteld. Heel fijn dat Odido de oplossing op maat heeft kunnen maken en dat alles goed werkt. Medewerkers maken steeds meer gebruik van de verschillende communicatieoplossingen. Ook weten ze de app steeds beter te vinden.”

Alle healthcare oplossingen van Odido Business.

De juiste partner voor connectiviteit helpt je met een snelle en efficiënte IT-oplossing. Zodat de zorg voor patiënten altijd prioriteit kan blijven. Met de innovatiediensten van Odido nemen we veel werk uit handen, denk aan:

Waarom Odido?

Netwerk beschikbaarheid.

Onderscheidend goede mobiele en vaste beschikbaarheid.

Snelle connectiviteit.

Tijd- en plaatsonafhankelijk werken zonder barrières.

Self-service portal.

Je kunt alles zelf regelen in de portal of met hulp van een persoonlijk Power Team. Zorg draait immers om mensen.

Soepel overstappen.

Om de druk op zorgprofessionals minimaal te houden, neemt Odido zo veel mogelijk uit handen.

Advies van onze experts.

Ton Geerts
Meer weten over deze oplossing?

Ton Geerts is Sr. Business Consultant en weet alles over connectiviteit in de zorg. Neem vrijblijvend contact op met vragen over hoe onze oplossingen voor jouw bedrijf en je mensen kan werken.

Bel 085 - 200 68 60 of stuur een mail

Vragen?

Laat je gegevens achter zodat 1 van onze experts je kan helpen.

Neem contact op

Live demo.

Die krijg je in de Odido Innovatie Hub. Vraag hiervoor een sessie aan. 

Inspiratiesessie

Direct contact.

Bel naar 085-2006860 of stuur een mail naar:

business.advies@odido.nl