Kom meer te weten over uw factuur

Op uw factuur ziet u welke kosten u die maand maakte. Hierop achterhaalt u wat u maandelijks betaalt voor uw telefoon, zakelijke abonnement en eventuele bundels zoals Deezer of de MB-verdeler. Eventuele gebruikskosten buiten uw abonnement - zoals het activeren van een MB-aanvuller - of kortingen binnen uw abonnement vindt u ook terug op uw factuur.

Komt u er niet uit? Neem dan contact op met één van onze collega's. 

Neem contact op

Wilt u een openstaande factuur betalen? Betaal deze snel en eenvoudig online via iDeal.


Een overzicht van uw eerste factuur

Is uw factuur hoger dan verwacht?

Wijziging abonnement

Als u wijzigt van abonnement of als u overstapt naar een ander abonnement, valt uw factuur vaak hoger uit dan gebruikelijk. 

Lees meer

Buiten bundel

Door data te verbruiken en te bellen in het buitenland, of door met 0900-nummers te bellen, kan uw factuur hoger uitvallen. 

Lees meer

Buiten contract

Is uw contract afgelopen? Dan kan het zijn dat eventuele kortingen zijn vervallen en uw factuur hoger is dan voorheen.

Lees meer

Meer informatie over uw eerste factuur

Uw eerste factuur is vaak hoger dan u verwacht. Dit komt mede door de aansluitkosten die eenmalig verrekend worden. Als u een abonnement afsluit bij ons, komt u in een zogenoemde factuurcyclus terecht. Als uw abonnement halverwege de factuurcyclus ingaat, worden de abonnementskosten van de resterende dagen van de maand in rekening gebracht. Daarnaast betaalt u bij ons één maand vooruit. Deze kosten worden ook verrekend op uw factuur. Tot slot kunnen maandelijkse kosten van uw toestel (toestelservice) en gebruikskosten - de kosten buiten uw abonnement - voor een hogere eerste factuur zorgen. Bekijk een voorbeeld

Wijziging van uw abonnement

Wijziging van uw abonnement

Als u van abonnement wijzigt, verandert uw factuur mee. Op de factuur van de overstapmaand kunt u deze wijziging in detail bekijken: u ziet onder andere de maand- en gebruikskosten van uw oude abonnement tot de overstapdatum. Ook ziet u een verrekening van deze kosten van uw nieuwe abonnement vanaf dezelfde datum. Vanaf uw volgende factuur start uw nieuwe abonnement en worden de kosten weer zoals gebruikelijk getoond. Bekijk een voorbeeld

Kosten buiten uw bundel

Kosten buiten uw bundel

Als u kosten maakt buiten uw bundel, dan valt uw factuur hoger uit dan u gewend bent. Er worden andere tarieven gerekend als u bijvoorbeeld in het buitenland belt, data verbruikt of met 0900-nummers belt. Daarnaast worden de MB-aanvuller en bundels zoals Deezer of de MB-verdeler apart vermeld op uw factuur. Bekijk een voorbeeld

Vervallen kortingen buiten contract

Vervallen van kortingen buiten contract

Als uw contract is afgelopen, kan het zijn dat de korting die u had niet meer geldt en uw factuur hoger is dan vorige maanden. Ga naar My T-Mobile om de einddatum van uw abonnement te bekijken of verleng als beheerder direct online uw abonnement.

Verleng abonnement


Facturen bekijken en online betalen

Bekijk uw facturen

Via My T-Mobile kunt u de laatste 15 facturen in detail inzien. Zo ziet u bijvoorbeeld schematisch wat uw maandelijkse gebruikskosten waren, wanneer ze gefactureerd zijn, wat de status is van uw betaling en welk bedrag gefactureerd werd.

Bekijk facturen

Betalen met iDeal

Heeft u een openstaande factuur, dan betaalt u deze eenvoudig en direct via iDeal. Kies in My T-Mobile in het menu voor de optie Bedrijfsfacturen. Is uw abonnement tijdelijk geblokkeerd? Dan wordt deze na betaling, binnen één uur opgeheven.

Betaal nu

Let op: valse e-mails in omloop

Tegenwoordig krijgen we steeds vaker de melding dat oplichters e-mails uit naam van T-Mobile versturen. In deze ‘phishing’ e-mails melden ze dat u een openstaande factuur heeft. Deze e-mails zijn haast niet van echt te onderscheiden. Onze oplossing? Log in op My T-Mobile en bekijk uw openstaande facturen. Zo ziet u in één oogopslag of het bedrag overeenkomt met het bedrag in de e-mail. Wordt er in de e-mail gevraagd of u wilt inloggen? Controleer dan of de webpagina begint met https://www.t-mobile.nl.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een openstaande factuur betalen?

Betaal het openstaande bedrag direct via iDeal of maak het bedrag over op ons rekeningnummer: (IBAN) NL03 COBA 0733 959 717 op naam van T-Mobile Netherlands BV. Vermeld bij uw betaling uw naam en klantnummer voor een snelle verwerking. Voor betalen vanuit het buitenland heeft u een BIC-nr nodig (COBANL2XXXX). Bent u geblokkeerd? Om ervoor te zorgen dat de blokkade verwijderd wordt, kunt u uw betaalbewijs op werkdagen vóór 16.00 uur per e-mail sturen naar incassozakelijk@t-mobile.nl.

Ik heb mijn factuur betaald, maar kan nog niet bellen en internetten. Hoe kan dat?

Als u handmatig uw factuur heeft betaald via internetbankieren, kan het 3 werkdagen duren voordat uw blokkade wordt verwijderd. Om ervoor te zorgen dat de blokkade direct verwijderd wordt, kunt u uw betaalbewijs op werkdagen vóór 16.00 uur per e-mail sturen naar incassozakelijk@t-mobile.nl. Vermeld uw naam en klantnummer voor een snelle verwerking. Heeft u uw factuur betaald via iDeal? Dan wordt de blokkade binnen één uur verwijderd. Heeft u betaald via een overschrijfkaart of acceptgiro? Dan wordt uw blokkade opgeheven binnen 7 werkdagen.

Wat kan ik doen als mijn factuur niet klopt?

Dat is erg vervelend, onze excuses. Wij vragen u in dat geval contact op te nemen met onze klantenservice.