Ondernemers buitenland

Meer over Office Essential

Bekijk handleidingen en meer informatie over het gebruik van Office Essential. 

Mobiele apps

Meer over Business Essential en Teams Telefonie

Bekijk de handleidingen en meer informatie over het gebruik.

Meer over Office Essential

Bereikbaarheid en flexibiliteit zijn essentieel voor jou als ondernemer. Met Office Essential heb jij je mobiele nummer én vaste nummer op jouw mobiele telefoon. Raadpleeg de online handleiding voor een uitgebreide toelichting over functionaliteiten en instellingen van de app en de selfservice-omgeving. Zo ben je altijd bereikbaar voor je zakelijke netwerk zoals jij dat wilt.

Na je bestelling ontvang je diverse sms’jes en e-mails om Office Essential te activeren. Benieuwd naar wanneer je welke info ontvangt?

Bekijk hoe je de app kunt installeren en gebruiken

Bekijk de Office Essential handleidingen

  • Nee, de basisbundel loopt mee met de contracttermijn van het mobiele contract en is daarna maandelijks opzegbaar.

  • De techniek achter Office Essential is een virtuele telefooncentrale (Cloud PBX). Hierin koppelen wij je vaste en mobiele telefonie.

  • Ben je al klant bij ons? Dan kun je Office Essential zelf heel eenvoudig via My T-Mobile afsluiten. Of neem telefonisch contact op met één van onze collega's via 0800-8102 om de mogelijkheden te bespreken. Of  laat je gegevens achter zodat we op werkdagen binnen 24 uur contact met je kunnen opnemen.

  • Bekijk de prijslijst van je abonnement voor de actuele tarieven van de basisbundel en aanvullende bundels.

  • Dat kan zeker. Binnenkomende gesprekken op je vaste nummer ontvang je ook in het buitenland op je mobiele telefoon. Ook uitbellen met je vaste telefoonnummer kan in het buitenland. Let op: Je moet dan wel je telefoongesprek starten vanuit de Office Essential app. De kosten voor het gesprek zijn conform de kosten voor het bellen met je mobiele abonnement*. 

    *Voor het gebruik van de app en het opzetten van een gesprek met je vaste telefoonnummer is minimaal een actieve internetverbinding nodig (dataroaming of wifi). Daarnaast worden er 2 gespreksstromen gestart, waarvoor kosten in rekening gebracht worden; 1. Gesprek opzetten in Nederland (van je mobiel naar de telefooncentrale zodat het gesprek met je vaste telefoonnummer gestart wordt). 2. Gesprek ontvangen in het buitenland (je ontvangt gesprek van de telefooncentrale naar je mobiel in het buitenland, zodat je het gesprek kunt voeren met je vaste telefoonnummer). 

  • Volg deze stappen om je vaste nummer als afzender in het buitenland in te stellen:

    1. Open de Office Essential app.

    2. Ga naar instellingen.

    3. Ga naar "Afhandelen van oproepen" en open de "Oproepinstellingen".

    4. De instelling staat standaard op "Rechtstreeks". Om met een vast nummer uit te kunnen bellen in het buitenland, verander je de instelling naar "Terugbelfunctie".

  • Zorg er eerst voor dat je je vaste telefoonnummer hebt ingesteld als afzender (zie vorige vraag). En volg daarna deze stappen:

    1. Open de Office Essential app.

    2. Kies in "Contacten" of via "Zelf kiezen" het nummer dat je wilt bellen.

    3. Druk op "Bellen". 

    4. Je wordt teruggebeld door de server (als binnenkomend gesprek).

    5. Zodra je opneemt, wordt automatisch het nummer gebeld dat je geselecteerd hebt. 

    6. Degene die je belt, ziet jouw vaste telefoonnummer als afzender.

  • De username wordt automatisch vanuit het systeem gegenereerd. Dit is op basis van de gegevens zoals je bij ons bekend bent. De username kan niet aangepast worden.

  • Deze dienst kan aan 3 abonnementsvormen toegevoegd worden. Op Stel Samen Zakelijk EU, T-Mobile Zakelijk of @Work. Kijk op je factuur of in My T-Mobile of T-Mobile Beheer welk abonnement (tariefplan) je hebt.

  • Binnen 2 uur ontvang je de activatiemail. Als je geen e-mail ontvangen hebt, controleer of de e-mail in uw spamfolder of mailbox met ongewenste e-mails zit. Is dit niet zo, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Iedere gebruiker van T-Mobile Office Essential heeft een eigen account, waarin het vaste en mobiele telefoonnummer aan elkaar gekoppeld worden. Om de gebruikersaccounts te activeren, hebben we aanvullende gegevens van de gebruikers nodig. Na activatie ontvang je van ons een activatie e-mail met daarin een persoonlijke link om deze gegevens aan te vullen. Hier geef je tevens aan of je een nieuw vast nummer wilt of een bestaand vast nummer wilt behouden en meenemen.

    Mail niet ontvangen? Controleer of de e-mail in de spamfolder of mailbox met ongewenste e-mails zit. Is dit niet zo, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Dit is afhankelijk of je nummerbehoud van je vaste telefoonnummer hebt aangevraagd. Als je dat niet gedaan hebt, ontvang je u na 24 uur de activatiemail. Heb je aangegeven dat je je vaste nummer wilt behouden, dan ontvang je de activatie gegevens op de dag dat we je nummer overzetten op ons netwerk.

  • Office Essential kan worden gecombineerd met de volgende abonnementen: @Work, Stel Samen Zakelijk EU, T-Mobile Zakelijk. De App is beschikbaar voor iOS (vanaf iOS 8) en Android (vanaf Android 4.4). Software van de aanvullende bundel All Devices is beschikbaar voor Windows (Windows 7, Windows 8.x, and Windows 10), Mac (with Intel processor running Mac OS X 10.6*, 10.7*, 10.8-10.11 en nieuwer)

  • Controleer eerst of je telefoon of computer over de juiste software versie beschikt [zie vraag hierboven]. Kijk in de handleiding of neem contact op met onze klantenservice.

  • De extra bundels kun je aan je abonnement toevoegen via onze klantenservice. Het installatieproces zal daarna automatisch opgestart worden.

  • Ja, via de Office Essential app of de selfservice-portal kun je zelf aangeven of je uitgaand wilt bellen met je mobiele of je vaste nummer. Wanneer je kiest voor het vaste nummer, is dit het nummer dat andere mensen op hun display zien wanneer je belt.

  • In Nederland bel je naar het voicemailmenu 1233 om je berichten af te luisteren. Als je de aanvullende bundel One box hebt afgenomen, kun je je voicemail ook snel en gemakkelijk afluisteren via de app. In de app zie je snel en gemakkelijk wie/welk nummer er heeft ingesproken. De ingesproken berichten kun je in gewenste volgorde afluisteren, pauzeren en terugspoelen.

    Als je in het buitenland een voicemail bericht ontvangt, krijg je hiervan een sms-bericht (afz. +316-24001470). Je kunt het bericht afluisteren door naar dit nummer te bellen of door op het nummer in de sms te klikken.

  • Wil je alleen tijdens werktijden bereikbaar zijn op je vaste nummer kun je dit in de admin-portal eenmalig in (laten) voeren (door je telecommanager). Wil je tijdelijk even niet bereikbaar zijn en je vaste nummer doorschakelen naar je voicemail, doe je dit door je activiteit aan te passen naar de status "Niet beschikbaar (vast nummer)" via de Office Essential app.

  • Dit kan via Office Essential app (mobiel en desktop) en de selfservice-portal. De gebruiker maakt eerst een activiteitenomleiding aan en koppelt deze aan een beschikbaarheidsstatus. Het is niet mogelijk om een doorschakeling te hebben voor "in gesprek", "niet bereikbaar", "niet opnemen". Het kan alleen bij "altijd". Het doorschakelen naar een ander nummer is zowel voor je mobiele als vaste nummer. Dit kan niet gescheiden.

    Dit kan via de selfservice portal van Office Essential. Hier kun je een doorschakeling op het mobiele nummer of/en het vaste nummer in stellen.

  • Wanneer klanten bellen op je vaste nummer zie je op het display van je mobiele telefoon het nummer van degene die belt. Ook bij een gemiste oproep zie je welk nummer er gebeld heeft. Je kunt niet zien of je op je mobiele of vaste nummer gebeld wordt.

  • Ja, via de Office Essential app of de selfservice-portal kun je zelf aangeven of je uitgaand wilt bellen met je mobiele of je vaste nummer. Wanneer je kiest voor het vaste nummer, is dit het nummer dat andere mensen op hun display zien wanneer je belt.

  • Met de huntgroep functionaliteit heb je één algemeen telefoonnummer of groepsnummer waarop alle oproepen binnen komen. Deze kun je doorschakelen naar een aantal of al je collega's. Je kunt zelf bepalen hoe de toestellen moeten rinkelen, allemaal tegelijk of willekeurig één voor één. Zo mis je nooit een belangrijk gesprek van je klanten. Let op: het is niet mogelijk om een wachtrij te plaatsen voor je huntgroep. De functionaliteit kost €3,50 per maand/per huntgroep. Je betaalt eenmalig € 15,00 euro aansluitkosten. De huntgroep functionaliteit kun je vanaf midden september aanschaffen.

  • Vanaf midden september kun je zelf een huntgroep aanschaffen via de activatiemail die je hebt ontvangen bij de aanschaf van Office Essential. Heb je deze e-mail niet meer? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Iedere deelnemer in de huntgroep moet minimaal de Office Essential basisbundel binnen jouw bedrijf hebben. Dit is nodig om een gebruiker te zijn op het platform en zo deel te kunnen nemen aan de huntgroep. Het telefoonnummer gekoppeld aan de huntgroep moet een vrij nummer zijn, dat niet direct gekoppeld is aan één van de Office Essential gebruikers. Het aantal gebruikers is onbeperkt. Het is niet mogelijk om externe deelnemers toe te voegen aan de huntgroep.

  • Met de huntgroep functionaliteit van Office Essential kun je zelf de rinkeltijd instellen als beheerder in T-Mobile Beheer. Hier kun je bepalen hoe lang (aantal seconden) een groep rinkelt en na hoeveel seconden het gesprek naar de volgende gebruiker moet. Zie de stap-voor-stap handleiding hoe je dit kunt instellen. Je kunt ook kiezen op welke manier je de inkomende oproepen wilt laten rinkelen: sequentieel of parralel.

    • Sequential: Gebruikers binnen de groep worden één voor één gebeld. Inkomende oproep gaat willekeurig naar de beschikbare gebruiker in de huntgroep. Als deze niet opneemt, gaat het automatisch door naar de volgende gebruiker.

    • Parallel: Alle telefoons in de groep rinkelen tegelijk. Inkomende oproep wordt door alle gebruikers tegelijk ontvangen. De gebruiker die de oproep beantwoordt, ontvangt het gesprek.

  • Door de “statussen” in de Office Essential app te gebruiken, kunnen medewerkers zichzelf in en uit de huntgroep schakelen.

  • Als er een fallback nummer is ingesteld dan wordt de oproep naar dit telefoonnummer gerouteerd. Als dat onbeantwoord blijft, dan komt de oproep in de voicemailbox van het fallback nummer. Een fallbacknummer moet een Office Essential gebruiker zijn. Zie de stap-voor-stap handleiding hoe je dit kunt instellen. Zonder fallbacknummer krijgt de beller de volgende melding: “Degene die u op dit moment probeert te bellen is op dit moment niet bereikbaar. Probeer het later nog een keer.”

  • De gesprekken worden gevoerd vanuit de mobiele belbundel van de gebruiker. Dit kan dus naast het 06-nummer, het persoonlijke vaste telefoonnummer of met het huntgroepnummer zijn.

  • Ja, het hoofdnummer heeft een eigen voicemailbox! De groepsvoicemail kan je instellen en afluisteren door te bellen naar 1234 en daarbij gebruik je de pincode 2255. Het is alleen mogelijk om de groepsvoicemail box te bereiken als je Office Essential gebruiker bent onder hetzelfde klantnummer. Alle gebruikers uit de groep ontvangen een e-mail en een sms bij een nieuw bericht in de inbox.

  • Indien een gebruiker persoonlijke doorschakelingen heeft ingesteld op zijn vaste of mobiele nummer, dan worden deze instellingen genegeerd.

  • Als je de openingstijden voor jouw organisatie hebt ingevuld in de portal, dan werkt dit niet voor het nummer van de huntgroep. Via “Function numbers – Schedules”, kun je de openingstijden voor de huntgroep instellen. Zie de stap-voor-stap handleiding hoe je dit kunt instellen.

  • 085- en 088-nummers zijn allebei telefoonnummers die niet afhankelijk zijn van de regio. 085-nummers kunnen per stuk worden gekocht, 088-nummers alleen per 100 stuks.

  • Als je een vast nummer bij ons aanvraagt, kun je kiezen uit een regionaal gebonden nummer of een 085- nummer. Wil je een regionaal nummer, kies dan voor het netnummer dat hoort bij het adres waarop jouw zakelijke abonnement geregistreerd staat. Is dat bijvoorbeeld je vestigingsadres in Rotterdam, dan wordt je netnummer 010. Wil je geen regionaal nummer, dan kun je kiezen voor een 085-nummer.

  • Technisch gezien kun je dat nummer behouden. Maar let op: als je 112 belt, en je hebt een 010-nummer in je signalering, dan wordt je doorverbonden met de politie-eenheid in Rotterdam en niet in Den Haag. Daarnaast is de functie van een regionaal nummer dat je vestigingsplaats van de onderneming te herleiden is uit het telefoonnummer.

  • Ja, het vaste nummer kan mee naar Office Essential zodra de opzegtermijn bij de andere aanbieder verstreken is.

  • Heb je geen vast nummer meer nodig dan kun je Office Essential uitzetten via onze klantenservice. De basisbundel loopt mee met de contracttermijn van mobiele contract is daarna maandelijks opzegbaar.

Uit hoeveel medewerkers bestaat de onderneming?

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 23:00 uur en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur.

Chatten

Chatten

Helpdesk

Zelf regelen

24/7 Beschikbaar

Klantenservice

Klantenservice

Persoonlijk contact

Vanuit Nederland
Vanuit het buitenland
email

E-mail

Reactietijd: binnen 3 werkdagen

Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 15:00 uur.

mobiele abonnementen

Bellen voor mobiele abonnementen

email

E-mail voor mobiele abonnementen

Reactietijd: binnen 1 werkdag

Zakelijk Internet

Bellen voor Zakelijk Internet

email

E-mail voor Zakelijk Internet

Reactietijd: binnen 1 werkdag

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:30.

Self service

Zelf regelen

24/7 Beschikbaar

Neem telefonisch contact op

Neem telefonisch contact op

email

E-mail

Reactietijd: binnen 2 werkdagen

Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.

Telefonisch contact

Neem contact op met een accountmanager

Contact opnemen via e-mail

E-mail

Reactietijd: binnen 2-3 werkdagen

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur.

Self service

Zelf regelen

24/7 Beschikbaar

Neem telefonisch contact op

Neem telefonisch contact op

Email

E-mail

Reactietijd: binnen 2 werkdagen

Onze accountmanagers zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.

Telefonisch contact

Neem contact op met een accountmanager

E-mail

E-mail

Reactietijd: binnen 2-3 werkdagen