Lees meer
Ondernemers buitenland

Meer over Office Essential

Bekijk handleidingen en meer informatie over het gebruik van Office Essential. 

Lees meer
Mobiele apps

Meer over Business Essential

Bekijk handleidingen en meer informatie over het gebruik van Office Essential. 

Meer over Office Essential

Bereikbaarheid en flexibiliteit zijn essentieel voor jou als ondernemer. Met Office Essential heb jij je mobiele nummer én vaste nummer op jouw mobiele telefoon. Raadpleeg de online handleiding voor een uitgebreide toelichting over functionaliteiten en instellingen van de app en de selfservice-omgeving. Zo ben je altijd bereikbaar voor je zakelijke netwerk zoals jij dat wilt.

Na je bestelling ontvang je diverse sms’jes en e-mails om Office Essential te activeren. Benieuwd naar wanneer je welke info ontvangt?

Bekijk hoe je de app kunt installeren en gebruiken

Bekijk de Office Essential handleidingen

  • Kan ik de bundel ook voor een maand afsluiten?

    Nee, de basisbundel loopt mee met de contracttermijn van het mobiele contract en is daarna maandelijks opzegbaar.

  • Wat is de techniek achter Office Essential?

    De techniek achter Office Essential is een virtuele telefooncentrale (Cloud PBX). Hierin koppelen wij je vaste en mobiele telefonie.

  • Hoe krijg ik Office Essential op mijn telefoon?

    Ben je al klant bij ons? Dan kun je Office Essential zelf heel eenvoudig via My T-Mobile afsluiten. Of neem telefonisch contact op met één van onze collega's via 0800-8102 om de mogelijkheden te bespreken. Of laat je gegevens achter zodat we op werkdagen binnen 24 uur contact met je kunnen opnemen.

  • Wat kost Office Essential?​

    Bekijk de prijslijst van je abonnement voor de actuele tarieven van de basisbundel en aanvullende bundels.

  • Kan ik ook in het buitenland gebruik maken van mijn vaste telefoon op mobiel?

    Dat kan zeker. Binnenkomende gesprekken op je vaste nummer ontvang je ook in het buitenland op je mobiele telefoon. Ook uitbellen met je vaste telefoonnummer kan in het buitenland. Let op: Je moet dan wel je telefoongesprek starten vanuit de Office Essential app. De kosten voor het gesprek zijn conform de kosten voor het bellen met je mobiele abonnement*. 

    *Voor het gebruik van de app en het opzetten van een gesprek met je vaste telefoonnummer is minimaal een actieve internetverbinding nodig (dataroaming of wifi). Daarnaast worden er 2 gespreksstromen gestart, waarvoor kosten in rekening gebracht worden; 1. Gesprek opzetten in Nederland (van je mobiel naar de telefooncentrale zodat het gesprek met je vaste telefoonnummer gestart wordt). 2. Gesprek ontvangen in het buitenland (je ontvangt gesprek van de telefooncentrale naar je mobiel in het buitenland, zodat je het gesprek kunt voeren met je vaste telefoonnummer). 

  • Hoe stel ik in het buitenland mijn vaste telefoonnummer in als afzender?

    Volg deze stappen om je vaste nummer als afzender in het buitenland in te stellen:

    1. Open de Office Essential app.
    2. Ga naar instellingen.
    3. Ga naar "Afhandelen van oproepen" en open de "Oproepinstellingen".
    4. De instelling staat standaard op "Rechtstreeks". Om met een vast nummer uit te kunnen bellen in het buitenland, verander je de instelling naar "Terugbelfunctie".
  • Hoe kan ik bellen met mijn vaste nummer in het buitenland?

    Zorg er eerst voor dat je je vaste telefoonnummer hebt ingesteld als afzender (zie vorige vraag). En volg daarna deze stappen:

    1. Open de Office Essential app.
    2. Kies in "Contacten" of via "Zelf kiezen" het nummer dat je wilt bellen.
    3. Druk op "Bellen". 
    4. Je wordt teruggebeld door de server (als binnenkomend gesprek).
    5. Zodra je opneemt, wordt automatisch het nummer gebeld dat je geselecteerd hebt. 
    6. Degene die je belt, ziet jouw vaste telefoonnummer als afzender.
  • Kan ik mijn username veranderen?

    De username wordt automatisch vanuit het systeem gegenereerd. Dit is op basis van de gegevens zoals je bij ons bekend bent. De username kan niet aangepast worden.

  • Kan ik Office Essential aan mijn mobiele abonnement toevoegen?

    Deze dienst kan aan 3 abonnementsvormen toegevoegd worden. Op Stel Samen Zakelijk EU, T-Mobile Zakelijk of @Work. Kijk op je factuur of in My T-Mobile of T-Mobile Beheer welk abonnement (tariefplan) je hebt.

  • Hoe kan het dat ik geen activatiemail heb ontvangen?

    Binnen 2 uur ontvang je de activatiemail. Als je geen e-mail ontvangen hebt, controleer of de e-mail in uw spamfolder of mailbox met ongewenste e-mails zit. Is dit niet zo, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Hoe activeer ik Office Essential?

    Iedere gebruiker van T-Mobile Office Essential heeft een eigen account, waarin het vaste en mobiele telefoonnummer aan elkaar gekoppeld worden. Om de gebruikersaccounts te activeren, hebben we aanvullende gegevens van de gebruikers nodig. Na activatie ontvang je van ons een activatie e-mail met daarin een persoonlijke link om deze gegevens aan te vullen. Hier geef je tevens aan of je een nieuw vast nummer wilt of een bestaand vast nummer wilt behouden en meenemen.

    Mail niet ontvangen? Controleer of de e-mail in de spamfolder of mailbox met ongewenste e-mails zit. Is dit niet zo, neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Ik heb de gevraagde gegevens aangeleverd. Hoe lang duurt het voordat ik Office Essential kan installeren?

    Dit is afhankelijk of je nummerbehoud van je vaste telefoonnummer hebt aangevraagd. Als je dat niet gedaan hebt, ontvang je u na 24 uur de activatiemail. Heb je aangegeven dat je je vaste nummer wilt behouden, dan ontvang je de activatie gegevens op de dag dat we je nummer overzetten op ons netwerk.

  • Wat heb ik minimaal nodig voor Office Essential?

    Office Essential kan worden gecombineerd met de volgende abonnementen: @Work, Stel Samen Zakelijk EU, T-Mobile Zakelijk. De App is beschikbaar voor iOS (vanaf iOS 8) en Android (vanaf Android 4.4). Software van de aanvullende bundel All Devices is beschikbaar voor Windows (Windows 7, Windows 8.x, and Windows 10), Mac (with Intel processor running Mac OS X 10.6*, 10.7*, 10.8-10.11 en nieuwer)

  • Het installeren lukt me niet, wie kan me helpen?

    Controleer eerst of je telefoon of computer over de juiste software versie beschikt [zie vraag hierboven]. Kijk in de handleiding of neem contact op met onze klantenservice.

  • Hoe installeer ik de extra bundels?

    De extra bundels kun je aan je abonnement toevoegen via onze klantenservice. Het installatieproces zal daarna automatisch opgestart worden.

  • Kan ik ook uitgaand bellen met mijn vaste telefoonnummer vanaf mijn mobiele telefoon?

    Ja, via de Office Essential app of de selfservice-portal kun je zelf aangeven of je uitgaand wilt bellen met je mobiele of je vaste nummer. Wanneer je kiest voor het vaste nummer, is dit het nummer dat andere mensen op hun display zien wanneer je belt.

  • Hoe luister ik m’n voicemail af?

    In Nederland bel je naar het voicemailmenu 1233 om je berichten af te luisteren. Als je de aanvullende bundel One box hebt afgenomen, kun je je voicemail ook snel en gemakkelijk afluisteren via de app. In de app zie je snel en gemakkelijk wie/welk nummer er heeft ingesproken. De ingesproken berichten kun je in gewenste volgorde afluisteren, pauzeren en terugspoelen.

    Als je in het buitenland een voicemail bericht ontvangt, krijg je hiervan een sms-bericht (afz. +316-24001470). Je kunt het bericht afluisteren door naar dit nummer te bellen of door op het nummer in de sms te klikken.

  • Hoe zorg ik ervoor dat ik niet bereikbaar ben op m’n vaste nummer?

    Wil je alleen tijdens werktijden bereikbaar zijn op je vaste nummer kun je dit in de admin-portal eenmalig in (laten) voeren (door je telecommanager). Wil je tijdelijk even niet bereikbaar zijn en je vaste nummer doorschakelen naar je voicemail, doe je dit door je activiteit aan te passen naar de status "Niet beschikbaar (vast nummer)" via de Office Essential app.

  • Hoe kan ik mijn gesprekken doorschakelen naar een ander nummer?

    Dit kan via Office Essential app (mobiel en desktop) en de selfservice-portal. De gebruiker maakt eerst een activiteitenomleiding aan en koppelt deze aan een beschikbaarheidsstatus. Het is niet mogelijk om een doorschakeling te hebben voor "in gesprek", "niet bereikbaar", "niet opnemen". Het kan alleen bij "altijd". Het doorschakelen naar een ander nummer is zowel voor je mobiele als vaste nummer. Dit kan niet gescheiden.

    Dit kan via de selfservice portal van Office Essential. Hier kun je een doorschakeling op het mobiele nummer of/en het vaste nummer in stellen.

  • Kan ik zien wie er belt?

    Wanneer klanten bellen op je vaste nummer zie je op het display van je mobiele telefoon het nummer van degene die belt. Ook bij een gemiste oproep zie je welk nummer er gebeld heeft. Je kunt niet zien of je op je mobiele of vaste nummer gebeld wordt.

  • Kan ik ook uitgaand bellen met mijn vaste telefoonnummer vanaf mijn mobiele telefoon?

    Ja, via de Office Essential app of de selfservice-portal kun je zelf aangeven of je uitgaand wilt bellen met je mobiele of je vaste nummer. Wanneer je kiest voor het vaste nummer, is dit het nummer dat andere mensen op hun display zien wanneer je belt.

  • Wat is een huntgroep en hoeveel kost het?

    Met de huntgroep functionaliteit heb je één algemeen telefoonnummer of groepsnummer waarop alle oproepen binnen komen. Deze kun je doorschakelen naar een aantal of al je collega's. Je kunt zelf bepalen hoe de toestellen moeten rinkelen, allemaal tegelijk of willekeurig één voor één. Zo mis je nooit een belangrijk gesprek van je klanten. Let op: het is niet mogelijk om een wachtrij te plaatsen voor je huntgroep. De functionaliteit kost €3,50 per maand/per huntgroep. Je betaalt eenmalig € 15,00 euro aansluitkosten. De huntgroep functionaliteit kun je vanaf midden september aanschaffen.

  • Hoe/waar kan ik een huntgroep aanschaffen?

    Vanaf midden september kun je zelf een huntgroep aanschaffen via de activatiemail die je hebt ontvangen bij de aanschaf van Office Essential. Heb je deze e-mail niet meer? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Wat zijn de algemene voorwaarden voor de huntgroep?

    Iedere deelnemer in de huntgroep moet minimaal de Office Essential basisbundel binnen jouw bedrijf hebben. Dit is nodig om een gebruiker te zijn op het platform en zo deel te kunnen nemen aan de huntgroep. Het telefoonnummer gekoppeld aan de huntgroep moet een vrij nummer zijn, dat niet direct gekoppeld is aan één van de Office Essential gebruikers. Het aantal gebruikers is onbeperkt. Het is niet mogelijk om externe deelnemers toe te voegen aan de huntgroep.

  • Welke rinkeltijd en volgorde kan ik instellen?

    Met de huntgroep functionaliteit van Office Essential kun je zelf de rinkeltijd instellen als beheerder in T-Mobile Beheer. Hier kun je bepalen hoe lang (aantal seconden) een groep rinkelt en na hoeveel seconden het gesprek naar de volgende gebruiker moet. Zie de stap-voor-stap handleiding hoe je dit kunt instellen. Je kunt ook kiezen op welke manier je de inkomende oproepen wilt laten rinkelen: sequentieel of parralel.

    • Sequential: Gebruikers binnen de groep worden één voor één gebeld. Inkomende oproep gaat willekeurig naar de beschikbare gebruiker in de huntgroep. Als deze niet opneemt, gaat het automatisch door naar de volgende gebruiker.
    • Parallel: Alle telefoons in de groep rinkelen tegelijk. Inkomende oproep wordt door alle gebruikers tegelijk ontvangen. De gebruiker die de oproep beantwoordt, ontvangt het gesprek.
  • Kunnen de medewerkers zelf in/uit de groep schakelen? Of moet dit via de telecommanager?

    Door de “statussen” in de Office Essential app te gebruiken, kunnen medewerkers zichzelf in en uit de huntgroep schakelen.

  • Wat gebeurt er met de inkomende oproep als niemand uit de groep opneemt of beschikbaar is?

    Als er een fallback nummer is ingesteld dan wordt de oproep naar dit telefoonnummer gerouteerd. Als dat onbeantwoord blijft, dan komt de oproep in de voicemailbox van het fallback nummer. Een fallbacknummer moet een Office Essential gebruiker zijn. Zie de stap-voor-stap handleiding hoe je dit kunt instellen. Zonder fallbacknummer krijgt de beller de volgende melding: “Degene die u op dit moment probeert te bellen is op dit moment niet bereikbaar. Probeer het later nog een keer.”

  • Hoe worden mijn uitgaande gesprekken gefactureerd?

    De gesprekken worden gevoerd vanuit de mobiele belbundel van de gebruiker. Dit kan dus naast het 06-nummer, het persoonlijke vaste telefoonnummer of met het huntgroepnummer zijn.

  • Krijg je een groepsvoicemail? Zo ja, hoe benader je de voicemailbox?

    Het hoofdnummer heeft geen eigen voicemailbox. Als niemand uit de groep opneemt, dan krijgt de beller de melding: “Degene die u op dit moment probeert te bellen is op dit moment niet bereikbaar. Probeer het later nog een keer”. Als een fallback nummer is ingesteld en dit nummer heeft wel een voicemail, dan kom je in de voicemailbox van het fallback nummer. Zie de stap-voor-stap handleiding hoe je een fallbacknummer kunt instellen.

  • Wat gebeurt er met mijn persoonlijke doorschakelingen? Worden deze genegeerd?

    Indien een gebruiker persoonlijke doorschakelingen heeft ingesteld op zijn vaste of mobiele nummer, dan worden deze instellingen genegeerd.

  • Hoe stel ik de openingstijden van mijn huntgroep in?

    Als je de openingstijden voor jouw organisatie hebt ingevuld in de portal, dan werkt dit niet voor het nummer van de huntgroep. Via “Function numbers – Schedules”, kun je de openingstijden voor de huntgroep instellen. Zie de stap-voor-stap handleiding hoe je dit kunt instellen.

  • Wat is het verschil tussen een 085- en een 088-nummer?

    085- en 088-nummers zijn allebei telefoonnummers die niet afhankelijk zijn van de regio. 085-nummers kunnen per stuk worden gekocht, 088-nummers alleen per 100 stuks.

  • Kan ik zelf bepalen welk vaste (net)nummer ik wil hebben?

    Als je een vast nummer bij ons aanvraagt, kun je kiezen uit een regionaal gebonden nummer of een 085- nummer. Wil je een regionaal nummer, kies dan voor het netnummer dat hoort bij het adres waarop jouw zakelijke abonnement geregistreerd staat. Is dat bijvoorbeeld je vestigingsadres in Rotterdam, dan wordt je netnummer 010. Wil je geen regionaal nummer, dan kun je kiezen voor een 085-nummer.

  • Als ik verhuis van Rotterdam naar Den Haag, kan ik dan mijn vaste nummer behouden?

    Technisch gezien kun je dat nummer behouden. Maar let op: als je 112 belt, en je hebt een 010-nummer in je signalering, dan wordt je doorverbonden met de politie-eenheid in Rotterdam en niet in Den Haag. Daarnaast is de functie van een regionaal nummer dat je vestigingsplaats van de onderneming te herleiden is uit het telefoonnummer.

  • Ik heb al een vast nummer bij een andere aanbieder, kan ik die behouden met Office Essential?

    Ja, het vaste nummer kan mee naar Office Essential zodra de opzegtermijn bij de andere aanbieder verstreken is.

  • Hoe kan ik Office Essential weer uitzetten?

    Heb je geen vast nummer meer nodig dan kun je Office Essential uitzetten via onze klantenservice. De basisbundel loopt mee met de contracttermijn van mobiele contract is daarna maandelijks opzegbaar.