Dekkingskaart
Achterhaal het bereik op jouw locatie door je postcode of adres in te vullen. Met onze dekkingskaart zie je welke snelheden er buitenshuis haalbaar zijn. Met de storingskaart zie je of er werkzaamheden plaatsvinden. In de veelgestelde vragen kun je meer informatie vinden over eventuele compensatie en vergoedingen in het geval van storingen.
Veelgestelde vragen
-
Wanneer gaat de wettelijke compensatieregeling in?
Het Ministerie van Economische Zaken heeft de Telecom Wet aangepast. Met ingang van 1 juli 2017 moeten de telecomproviders de compensatieregeling in acht nemen.
-
Wanneer past T-Mobile de wettelijke compensatieregeling toe?
Indien een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, zullen wij de wettelijke compensatieregeling toepassen.
-
Wat houdt de wettelijke compensatieregeling in?
Indien een netwerkstoring 12 uur of langer duurt, zullen wij ons houden aan de minimale wettelijke vastgestelde tarieven voor compensatie. Nadat de storing is afgelopen, wordt de duur van de storing en de compensatiebedragen bepaald en vergoed.
-
Wanneer geldt de wettelijke compensatieregeling?
De wettelijke compensatieregeling geldt alléén voor de primaire diensten: internet, bellen, SMS, e-mail van T-Mobile Thuis, en de netwerkbeschikbaarheid van onze mobiele en vaste netwerken. Andere diensten zoals Deezer Music zijn uitgesloten van de regeling.
-
Ik ben een zakelijke klant. Op welke locaties heb ik recht op de wettelijke compensatie?
Je hebt recht op compensatie als je bedrijf is gevestigd in het storingsgebied en last hebt gehad van een netwerkstoring.
-
Hoeveel compensatie kan ik krijgen?
Is de netwerkstoring afgelopen? Dan bekijken we hoe lang de storing duurde en of je een vergoeding ontvangt. Je krijgt 1/30 van je maandelijkse abonnementskosten per dag vergoed. Duurde de storing tussen de 24 en 48 uur, dan krijg je 2/30. Bij 48 tot 72 uur krijg je 3/30, enzovoort.
-
Hoe kan ik een compensatie krijgen?
Als er een netwerkstoring is geweest die langer dan 12 uur duurde, kun je via een online formulier een vergoeding aanvragen. We zetten dit formulier online als dat het geval is.
-
Ik ben een particuliere klant. Op welke locaties heb ik recht op de wettelijke compensatie?
Je hebt recht op compensatie als je woont in het storingsgebied en last hebt gehad van een netwerkstoring. Kijk hier voor meer informatie.
-
Hoe zit het met de Europese roamingregeling?
In april 2014 stemde het Europees Parlement in met een plan van de Europese Commissie om extra roamingkosten in de EU terug te dringen. Hoewel deze nieuwe regels pas behoren te gelden vanaf 15 juni, voldeden wij hieraan vanaf 13 juni. Vanaf dat moment diende je zakelijke abonnement in de EU dezelfde voorwaarden te hebben als in Nederland. De nieuwe regels rondom roamen gelden voor alle landen in de EU, Noorwegen, IJsland en Zwitserland*. Premium servicenummers zoals 0900-nummers zijn uitgesloten van de regeling.
*Heb jij per 07-05-2018 een @Work-abonnement bij ons afgesloten? Dan valt Zwitserland vanaf nu onder de Zone EU en kan je bellen, SMS’en en internetten zonder dat daar extra roaming-kosten voor in rekening worden gebracht. Voor alle abonnementen die zijn afgesloten vóór 07-05-2018 blijven de tarieven en roaming-voorwaarden voor Zone 1 Zwitserland van kracht.
-
Waarom verbindt mijn telefoon met een buitenlands netwerk?
Als je aan de grens woont of werkt, schakelt het netwerk automatisch over naar de mast met de beste verbinding. Soms is dat een mast van onze buitenlandse collega's. Door je mobiel internet handmatig in te stellen, kan dit voorkomen worden. Ga naar onze toestelhulp om te achterhalen hoe je dat instelt op je telefoon.
Heb je onze hulp nodig?
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 23:00 uur en in het weekend van 9:00 tot 17:30 uur. Per mail zijn we altijd bereikbaar.
Geen zakelijke klant?
Contact met particuliere klantenservice